Öka synligheten

E-handelsoptimering

Attraktionskraft för de kräsnaste kunder

En e-handel har ofta lite andra krav än en hemsida när det kommer till optimering.

Här vill man gärna kontinuerligt kunna mäta och förbättra de söktermer man använder för att attrahera relevanta besökare till butiken men även för att tex framhäva de artiklar där det förekommer låg konkurrens och högt täckningsbidrag.

En sökmotoroptimerad e-handel får vanligen ökade intäkter på sikt då man med rätt optimering mer eller mindre ”väljer” sin önskade kundkrets och blir hos denne betydligt synligare än konkurrenterna.

Eftersom man med kort ledtid kan rikta, marknadsföra, mäta, anpassa och repetera marknadsföringssatsningar så kan man också mycket enklare pinpointa specifika önskvärda kundgrupper. Den digitala marknadsföringen blir därmed betydligt mer kostnadseffektiv än traditionella marknadsföringskampanjer.

Tjänsten levereras tillsammans med vårt systerbolag InnoSearch och kan appliceras på nya såväl som gamla e-handelsplattformar.