Vi är i ett expansivt skede och kommer att etablera ett nytt kontor i Göteborgsområdet. Vi söker dig som kan vara med redan från början i etableringen och senare även axla rollen som teamledare.
Är du tekniskt lagd, har höga ambitioner och vill vara med att leverera kompletta IT-tjänster med spets?
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik, gillar att med driv och entusiasm ta ansvar för dina egna insatser såväl som andras, är en god lagspelare och har tidigare erfarenhet av teamledarrollen, support och kundkontakter.
Hos oss har man stora möjligheter att påverka sin framtida arbetsplats och sin personliga utveckling. Vi anser att en god arbetsmiljö präglas av samarbeten, ansvar och egna initiativ vilket skapar vårt vinnande team som gör verklig skillnad.
Skicka in din ansökan (personligt brev och CV) redan idag då urval sker löpande!
Arbetsuppgifter
I rollen som teamledare så leder du det dagliga arbetet för ditt lokala team, sköter kontakten med kunder och arbetar praktiskt både på vårt kommande kontor i Göteborg och ute hos kund runt om i Västra Götaland med teknisk support kopplat till klienter, nätverk, server och annan kundspecifik ansluten utrustning.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och kan innefatta support, installation, uppgradering och underhåll av datorutrustning, applikationer och nätverksutrustning. Stötta slutanvändarna med deras frågeställningar, lösa akuta problem som uppstår samt vägleda våra kunder i IT relaterade frågeställningar.
Både som tekniker och teamledare hos oss har man mycket kundkontakt och vi värdesätter därför att du är förtroendeingivande, har en positiv attityd och är van att ge personlig service. För att lyckas bra, behöver man behärska en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vem är du?
Du har en relevant utbildning alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet, ett genuint tekniskt allmänintresse, är analytisk och duktig på felsökning och problemlösning. Du gillar att arbeta i en verksamhet där den positiva energin flödar och där samarbete och initiativförmåga värdesätts.
Du är positiv, engagerad och noggrann och har alltid som målsättning att ge kunden den bästa möjliga kvaliteten och servicen.
Du har flera års erfarenhet av support och är redo att ta steget till teamledare eller har tidigare erfarenhet av rollen och tycker även det är roligt att arbeta praktiskt med supportrelaterade uppdrag. I rollen som teamledare är du prestigelös och du har en relationsbyggande ådra där det är viktigt för dig att du uppfattas som en kunnig och trevlig person. Du förstår att ett långtgående samarbete är ett framgångsrikt samarbete varför du är mån om att vårda dina relationer.
Du har goda kunskaper kring Microsoft Windows klient- och servermiljöer och kan det där med infrastruktur och cloud så som Microsoft 365 och Azure på dina fem fingrar.
Om du tidigare arbetat med IT i vården är det ett plus.
Körkort för personbil krävs för att kunna ta sig till kunderna. Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Skicka din ansökan med CV till jobb@provectus.se